Schouderpijn is goed te behandelen

Erg veel mensen kampen met schouderpijn. Schouderpijn kan erg hinderlijk zijn en vaak voelt u de pijn in de gehele regio, zodat u ook nekpijn heeft. De schouders zijn een gevoelig onderdeel in het lichaam. Dit komt omdat schouderpijn veroorzaakt kan worden door een verkeerde houding, maar ook door spanning en stress. U kunt dus best een goede lichaamshouding hebben, maar veel onder spanning staan en hierdoor schouderpijn ervaren. Voor schouderpijn hoeft u meestal niet naar een arts. Door middel van fysiotherapie is de kans op genezing van schouderpijn zeer groot. Blijf dus nooit met schouderpijn rondlopen, maar maak een afspraak met de fysiotherapeut.

De belangrijkste oorzaken van schouderklachten

Schouderklachten die het vaakst voorkomen, worden veroorzaakt door een verkeerde houding. Misschien heeft u zittend werk en zit u veel achter een computer? Een verkeerde houding sluipt er dan al snel in. Een andere oorzaak is stress en spanning. Iedereen heeft het op het werk wel eens druk, maar als er structurele stress en spanning op het werk aanwezig is, dan kunnen schouderklachten hiervan een gevolg zijn. Dit geldt ook voor stress in privésituaties. Slijtage of artrose is een andere bekende oorzaak van schouderklachten. Dit is een oorzaak die niet weg te nemen is, maar waarbij de pijn door een behandeling wel kan verminderen.

Een schouder behandeling bij schouderklachten

Als u schouderklachten heeft, dan moet u hier niet mee blijven rondlopen. Fysiotherapeuten bereiken veelal goede resultaten met een schouder behandeling. De fysiotherapeut zal eerst op zoek gaan naar de oorzaak. Als dit bekend is, kan er een bepaalde methode gekozen worden, zoals ontspanningstherapie, manuele therapie of Mulligan therapie. Goede resultaten worden ook bereikt met dry needling. Meestal zult u ook bepaalde ontspanningsoefeningen leren die u thuis kunt toepassen. Als u weer eens last krijgt van schouder klachten, dan kunt eerst proberen om een zelfbehandeling toe te passen, om verdere klachten te voorkomen.