Er is een oplossing voor beenpijn

Beenpijn is een zeer breed begrip. Er zijn veel onderdelen in het been die de oorzaak kunnen zijn van beenpijn. Voordat u beenpijn wilt laten behandelen, dan moet de oorzaak onderzocht worden. Beenpijn kan ontstaan door een kwetsuur en dan is het duidelijk waar de pijn vandaan komt. Heeft u een pijn aan de benen die u niet kunt herleiden naar een bepaalde oorzaak? U kunt hiervoor een afspraak maken met de fysiotherapeut. Er zijn veel behandelingen die een fysiotherapeut kan uitvoeren om beenpijn te genezen. De gekozen behandeling is afhankelijk van de oorzaak van de pijn. Blijf dus niet met beenpijn rondlopen, er kan zeker iets aan gedaan worden.

Van welke beenklachten heeft u last?

Pijn aan één of beide benen kan op verschillende plekken voorkomen. Vaak komt de pijn uit de heup- en kniestreek of bij de enkels. Botten, spieren, pezen en gewrichten, ze zijn allemaal in de benen aanwezig en kunnen bij problemen voor beenklachten zorgen. U kunt een ontsteking hebben aan de pezen, een slijmbeursontsteking of meniscusproblemen hebben. Wanneer u ouder wordt, kunnen er slijtageproblemen (artrose) optreden op verschillende plekken in het been. De heupen en knieën zijn vaak het pijnlijkst bij artrose. Bepaalde symptomen zijn opgezwollen benen, krampen, koude of warme benen, gevoelloze benen of tintelingen. Herkent u één of meerdere van deze beenklachten? Maak hiervoor gerust een afspraak met de fysiotherapeut.

Een been behandeling bij de fysiotherapeut

Fysiotherapeuten krijgen dagelijks patiënten met beenklachten. Ook als u beenklachten heeft, dan kan de fysiotherapeut zeker een behandeling voorschrijven. Wel moet eerst uitgezocht worden wat de oorzaak is. Soms is een medische behandeling nodig, zoals een operatie. Is dit niet het geval, dan zal de fysiotherapeut een behandelplan opstellen. Uiteraard wordt er rekening gehouden met uw wensen, zodat u uw behandeling in het volste vertrouwen kunt laten uitvoeren. Er zijn diverse fysiotherapeutische behandelingen mogelijk en ook het leren van bepaalde oefeningen kan hiervan onderdeel zijn. Beenpijn kan namelijk ook veroorzaakt worden door een verkeerde houding. U kunt dan ook zelf voor een belangrijk deel bijdragen aan de behandeling van beenpijn.