Zit u met een achillespeesblessure?

De achillespees behoort tot de sterkste pees uit het menselijk lichaam. Dit moet ook, want de achillespees zorgt ervoor dat uw voet zich van de grond kan afzetten. Dit is nodig bij het hardlopen, springen of wandelen. Heeft u te maken met een achillespeesblessure, dan heeft u rondom de hiel last van pijn. De pijn zult u vooral ervaren tijdens het lopen en sporten. Bij ernstige pijnklachten is sporten niet eens meer mogelijk. Drukken op de hiel is ook pijnlijk. Om te achterhalen of u een achillespeesblessure heeft én voor een behandeling, kunt u een fysiotherapeut inschakelen.

enkelblessure-en-hamstingblessure

Behandeling achillespeesblessure bij Fysio Centrum Utrecht

Wilt u een behandeling voor een achillespeesblessure, dan kunt u terecht in één van de locaties van Fysio Centrum Utrecht. Tijd en aandacht voor de patiënt staan bij ons centraal, u wordt dus nooit als een nummer behandeld. Iedere patiënt is uniek en heeft zijn eigen specifieke klachten met betrekking tot een achillespeesblessure. Wij stellen daarom met u een persoonlijk behandelplan op. Zo zorgen wij samen met u dat uw achillespeesblessure verholpen wordt en geen pijn meer ervaart.

Wat doet een fysiotherapeut bij een blessure aan de achillespees?

In veel gevallen is de oorzaak van een blessure aan de achillespees overbelasting. Bent u een fanatiek sporter, dan is de kans op overbelasting groter en heeft u extra risico op het krijgen van een achillespeesblessure. De fysiotherapeut zal bij het eerste onderzoek de gehele omgeving van de achillespees onderzoeken, zoals de voet, tenen en enkel, maar ook de knie, heup en rug. Dit kan allemaal in verband staan met de oorzaak van de blessure. Als behandeling wordt meestal gekozen voor een totaalbehandeling, met bijvoorbeeld taping, oefentherapie en adviezen over uw houding. Wanneer nodig, kan er ook podotherapie gegeven worden. Ook bereiken wij vaak gunstige resultaten met een dry needling behandeling.