Ga voor hoofdpijn naar de fysiotherapeut

Lijdt u ook wel eens aan hoofdpijn of misschien wel voortdurend en kunt u de oorzaak hiervan niet herleiden? Als ook de huisarts geen duidelijke oorzaak kan vinden, dan is het verstandig om eens langs een fysiotherapeut te gaan. Vooral als hoofdpijn uw normale dagelijkse functioneren in de weg staat, dan heeft u behoefte aan een goede behandeling. Als de oorzaak eenmaal gevonden is, dan kan hoofdpijn in de meeste gevallen succesvol door een fysiotherapeut behandeld worden. Schroomt u daarom niet om een afspraak te maken, u kunt echt van uw hoofdpijn afkomen.

hoofdpijn

Ga naar Fysio Centrum Utrecht voor een hoofdpijn behandeling

U kunt zich met hoofdpijn onzeker voelen, omdat u niet weet wat de herkomst is. Wij begrijpen u en luisteren naar uw verhaal. Wij zullen ook nooit zeggen wat goed voor u is, want dat weet uzelf heel goed. Wij leggen duidelijk uit wat de mogelijkheden zijn en wij passen uw voorkeuren en wensen in het behandelplan in. Bij ons voelt u zich gehoord en de kans is groot dat wij u van uw hoofdpijn af kunnen helpen.

Wat te doen bij hoofdpijn klachten?

Er bestaan verschillende soorten van hoofdpijn. Migraine is een ernstige en veel voorkomende vorm van hoofdpijn. Normaal functioneren is meestal niet meer mogelijk en vaak geldt er overgevoeligheid voor licht en geluid. Migraine is niet altijd te voorkomen, maar met bepaalde aangeleerde ontspanningsoefeningen zijn klachten wel te voorkomen of te verminderen. Spanningshoofdpijn is een andere soort veel voorkomende hoofdpijn. Stress en spanning kunnen tot ernstige hoofdpijn leiden. Bij spanning straalt de pijn vaak vanuit de nek en schouders uit naar het hoofd. De fysiotherapeut hoeft dus niet alleen uw hoofd te behandelen. Spieren en gewrichten in de nek, schouders, rug en kaak kunnen onderdeel van de behandeling zijn.